Om föreningen

Brf Briggen-Kanalstaden,Åkersberga.

Vår fastighet är belägen efter Åkers Kanal mellan Österskärsvägen och Kanalen.

Kontakt med Föreningen : Brf adress är Österskärsvägen 12 A. 18453 Åkersberga, Mail:Styrelsen@brfbriggen-kanalstaden.se

Brf Briggen är den första fastighet som färdigställdes i det nya bostadsområde inom Åkersberga som heter Ö Kanalstaden och första inflyttnig startade år 2015.

Briggen har 55 lägenheter.

Detta område består idag av sex st fastigheter med en brf för varje fastighet.

Inom föreningen finns sju st parkeringsplatser med el uttag för kupevärmare och laddning för elbil.Till dessa p platser finns en kölista som man kan anmäla sig till.

Området har blivit populärt för många Åkersberga bor som tidigare bott i t.ex villa eller radhus och som vill ändra sitt boende till lägenhet.

Ålderspyramiden inom området är en mix av unga familjer till pensionärer.

Ett lugnt och tryggt boende med en fantastisk atmosfär efter kanalen med promenadvägar till centrum,kommunikationer för tåg och buss och närbelägna restauranger.

Nya Köpare kommer efter inflyttningen att få ett besök av en Styrelsemedlem som då kommer att överlämna ett Välkomstbrev och gå igenom detaljer inom lägenheten och fastigheten i övrigt.

Nedanstående länkar innehåller följande:

1. Stadgar,
  2. Trivselregler
  3. Styrelse Kontaktlista
  4. Valberedning
  5. Årsstämmoprotokoll

Betr ekonomi se flik Föreningens ekonomi